~nuff ads...klik la disini ye~

Monday, 21 February 2011

cream O cheese cake~my resipi!


yeahh!!!

sudah sukses sukses uat cheese cake.fyi,this is a NON-BAKE cake.
resipi sebenar diperoleh dari myresipi.com~
kalau sape nak uat kek ni,boleh la refer kt citu.ade macam2 kek lagi taw.huhu...


untuk kek seperti yg saya buat ni...
bahan-bahannya adalah....

untuk base cake :
  1. sebungkus biskut cream O yg panjang.
  2. marjerin planta
untuk cake plak :
  1. gula perang 3 sudu
  2. whip cream 150ml
  3. philadelphia cream cheese 250g
  4. esen vanilla 5 titis
  5. chocolate rices
  6. biskut cream O dalam 6 keping.
cara-cara untuk buat adalah seperti berikut:

untuk base:
  1. hancurkan biskut cream O dgn mnggunakan apa2 alat sekalipon.
  2. panaskan satu senduk marjerin Planta.pastikan planta sebab daisy masin.
  3. masukkan biskut yg telah dihancurkan td dalam kuali ataw periuk yg ade marjerin tu.
  4. kacau2 sesedap hati.
  5. masuk dalam bekas,apa-apa bekas pon boleh.then mampatkan.(jgn ketat sangat.nti jdi too hard utk dimakan.
  6. sejukkan dulu.
untuk kek pula :
  1. masukkan semua bahan sekaligus kecuali biskut cream 0 .
  2. putar abang halim!!ghehehehe..putar atau pukul la semua bahan tu sekuat hati sampai gebu.gebu tu mksd die da x ketul2 la n sebati.
  3. bila dah gebu2...campak la cream O tu.sblom campak,hancur2kan lah dulu k.
  4. letak atas base tadi.
  5. sejukkan.
  6. dan.........................





siap!!!



nk rasa x???meh2 datang bilik..sedap!!hihihi...


seminggu sebijik kek,lama-lama jadi apa???

10 comments:

Fakhruru said...

rah!! nakkkkkkkkkkkkk!!! bwk g klas sok!!

fara_farez89 said...

seminggu sebijik kek,lama-lama confrem buleh bukak kedai kek...waaa.waaa.waaa...hhheeh aminn

farah hairuddin said...

ruru-kan rah kata..klu nk kne dtg bilik...hehehehe.

farah hairuddin said...

farah-huhu...amin!~tp yg risau nye seminggu sebijik,lama2 jd gemuk.cmne???hehe.

GloxiniaFh said...

rahh,.,, sampai ati tak bg kat jiran. cess~ kecit ati gwa!

Cik Yana said...

Bestnyer. Tak payah guna oven. Nak kena cuba ni :)

tfa_purpleclover said...

nak cheesecake lagi. nak lagi..sedappp ;p sangat cheezy ..yummy!

farah hairuddin said...

cik yna-sila buat n try!!sgt senang~hhehehe...perlukan peti ais je.

farah hairuddin said...

tipah-ako0 buat mmg utk bg ko mkn je pon.huhu.

k.i said...

wei, nnt dtg umah aku lg ajar buat ni ek. ngan sushi skali. keh3

rezeki~

aku anak pahang!!