~nuff ads...klik la disini ye~

Monday 25 July 2011

kontroversi tahajjud cinta TV3~

assalamualaikum.

ako0 rasa semua orang tahu cerita drama TV3 Tahajjud Cinta yang ditayangkan dalam slot Zehra setiap malam jumaat pukul 9~

bagi ako0 jalan cerita-cerita ni menarik dan para pelakon semua HEBAT-HEBAT belaka.

antara pelakon-pelakonnya yang super ramai tu adalah ; Aaron Aziz, Fauziah Gous,Fazura,Shahz Jaszle(ensem),Erma Fatimah, Dira,Melissa Saila,Eman Manan, Remy Ishak, Tiz Zaqyah dan ramai sgt lgi. kalau dari segi pemilihan pelakon,memang x ada yang kurang...

tapi kan..sayangnya.cerita ini dikatakan menjadi wadah untuk menjatuhkan nama muslimat yang bertudung litup (berpurdah). jalan cerita yang dikatakan mengelirukan penonton (terutama yang kurang arif bab agama) dengan mempertontonkan babak2 yang tidak bertepatan dengan hukum Islam yang sebenar.

antara babak yang dikatakan adalah babak di mana 2 pasangan bercinta boleh bermusafir bersama-sama.selain itu,ada satu part tu yang menunjukkan fazreen tu telah bukak purdah fauziah gous (Seri) sbb nk tgok muka wanita yg dicintai..itu kan zina kan?dah la tu,pegang-pegang tangan siap.(wpun ade sarung tgn).mmg mngelirukan...tapi lagi better dr yang dah sah2 pegang-pegang and peluk2 tanpa apa2 kan??
mengikut sinopsis cerita ni,Eman Manan (Ustaz) dekat sekolah pondok kahwin sampai 4.lepas tu dia nak lagi kahwin dengan Seri.maksudnya die akan ceraikan isteri die.sesuka hati je kan?ingat kawen cerai tu main2 ke??huhu...ini lah antara babak yang ketara la.tunjuk sgt yang org warak tu gunakan agama utk puaskan nafsu je.nmpk jugak yg pompuan dijadikan hamba dan direndahkan martabatnya.

disebabkan babak2 cmni lah,ada bnyak students, org awam yang membantah penayangan drama ini di TV...antara page2 yang membantah penyiarannya di Facebook adalah :

http://www.facebook.com/pages/100000-kami-Mahu-Tahajjud-Cinta-Di-Hentikan-Sekarang/124527050972195
http://www.facebook.com/pages/Kami-Bantah-Tayangan-Perdana-Tahajudd-Cinta/221798341190714
http://www.facebook.com/pages/Kami-Pelajar-Jordan-membantah-tayangan-drama-Tahajjud-Cinta/129298727157887

walau bagaimanapun...sye suka je tgok cerita cmni.tak perlu la mmbantah...nak tgok,tgok lah.kalau kalian tak nak tengok,tak payah tengok.apa susah nya..itu kan hak masing-masing.tak tahu la macam mne lgi yang org2 suka bantah ni nak.semua cerita nak kritik.cerita Nora Elena takde plak yang bantah2.pompuan semayang x tinggal tp seksi.so,sye harap,tayah la bntah2 sngt...pengarah bukannya ustaz.dah memang sah2 TV tu untk hiburan dan Lagha.kalau yg kritik2 ni nmpk sgt masa die mmg depan tv je.kaji sebijik2.huhu...



~this is only my opinion~

4 comments:

puanstoberi said...

kena tgk dulu la kot baru nak bantah2.
TU la tu,byk lagi citer yg ptt dibantah, ramai lak yg sker. Yg seksi, yg napak ketiak.
Entah. Tak reti lah.

Anonymous said...

sape yang bantah tu mmg bangsa malas berfikir kot. jangan tengok je, fikir skali la mana elok mana tak elok. or pengarah die just being sarcastic. so pandai2 la cari maksud tersirat.

ye la kot :P

farah hairuddin said...

kak reen-aah..btol tuh.org tak kritik pon cerita yang sah sah memesongkan akidah..nak2 bg contoh tak baik pada kanak2.tp cerita yg islamik ni slalu sgt dikutuk.xpaham lah..

farah hairuddin said...

kumey-ntah la..erma fatimah mmg pengarah yg slalu dikritik.mgkin ilmu die x setinggi org belajar kt jordan tu.tp die cuba nk ktengahkan isu je.huhu.bg ako0,ok je cte tu.kalau nk kire,semua lakonan je..tayah la taksub sgt.kalau berlakon laki bini tdo sekatil tu..sme gak kn x leh.

rezeki~

aku anak pahang!!